everexceed-catalogue

Проблеми під час використання акумуляторів

Сучасні експерти згодні з твердженням, що сульфація виступає головною причиною у зниженні терміну служби АКБ. Більше того, саме цей фізико-хімічний процес лідирує в переліку причин виходу акумуляторної батареї з ладу. Причини проблем знаходяться в неправильних параметрах експлуатації: батареї часто зберігають без підзарядки, в розрядженому стані. Зустрічаються випадки, пов'язані з високою щільністю електроліту.

Нерідко споживачі забувають доливати дистильовану воду або електроліт. В результаті - пластини і решітка втрачають зв'язку, решітка кришиться і втрачає свою структуру, відбувається осипання свинцю.

Простіше кажучи, батарея повільно руйнується зсередини, пластини не можуть виконувати свої функції, акумулятор втрачає показники ємності і потребує заміни.

Недостатній заряд призводить до головної проблеми - сульфації металевих пластин. Якщо мова йде про надмірний заряд, то це призводить до збільшення показників розкладання води. Її витрата збільшується, зростають внутрішні струми батареї, спостерігаються процеси висихання пластин.

У випадку герметизованих акумуляторів, рішення проблем стає неможливим: акумулятор поступово втрачає ємність і швидко виходить з ладу. Обслуговувані батареї можна "полагодити" - для цього достатньо долити води. Ще один негативний фактор перезаряду - це збільшення швидкості електрохімічних процесів всередині батареї. У реакції беруть участь не тільки грати, але і пластини.

Це призводить до сумних наслідків: маса пластин знижується, вони обсипаються і деградують. Процес з часом прискорюється, всередині батареї реакції проходять з кипінням, активне виділення газів ще більше погіршує ситуацію. Вкрай чутливі до перезаряду необслуговувані герметизовані батареї гелевого та AGM типу. Вони збільшуються в розмірах і деформуються. Такі акумулятори не підлягають ремонту, а тому їх можна сміливо здавати на переробку після поломки.

При посиленому заряді всередині батареї активно накопичуються гази: процеси повторної переробки утруднюються, вентиляційний клапан не може впоратися із збільшеним навантаженням. В результаті цього корпус деформується під впливом внутрішнього тиску, місця скріплення стінок руйнуються, пластини піддаються деформації - акумулятор повністю виходить з ладу. Виходячи з цих причин, слід приділяти особливу увагу правильному заряду батарей.

Основна проблема надлишкового або недостатнього заряду - це неправильний підбір заряджаючого пристрою або невірні параметри роботи приладу. ЗП самостійно відстежує параметри напруги при підзарядці і враховує температурний режим. Якщо цей фактор не враховується - відбувається перезарядка або підвищений заряд. Батарея дуже швидко старіє в тих випадках, коли зарядний пристрій неправильно оцінює температуру. У такій ситуації ЗП подає підвищену напругу заряду, яке відповідає комфортним температурними показниками.

Глибокі розряди, що повторюються з завидною частотою, значно знижують термін служби батареї. Активна поверхня свинцевих пластин руйнується, починаються процеси утворення сульфатів. Обов'язково відстежуйте граничні параметри розряду. Найчастіше цей показник встановлюють на рівні 10,8 В для батареї 12 В з шести окремих елементів. Звичайно ж, виробник не забороняє проводити глибокий розряд свинцево-кислотних акумуляторів. Але чим частіше ви допускаєте такі умови роботи, тим швидше батарея вийде з ладу.

Ще один важливий параметр - цикл заряду і розряду акумуляторів. Виробник закладає певну кількість таких циклів. Якщо акумуляторна батарея активно або неправильно використовується, то основні параметри (ємність, максимальний ступінь заряду) поступово погіршуються.

Кількість циклів знаходиться в прямій залежності від ємності батареї. Практично всі моделі акумуляторів AGM типу володіють ресурсом в 600 циклів заряду і розряду. Що стосується сучасних гелевих акумуляторів, то вони можуть похвалитися 800 циклами. Але всіх обходять акумуляторні батареї OPzV типу - ресурс перевищує 1450 циклів.

Процеси металізації пластин пов'язані з появою в електроліті частинок свинцю. Це відбувається при неправильній експлуатації батареї і при впливі екстремальних температур. Крім того, вільний свинець утворюється при підвищенні щільності електроліту. Вище перераховані фактори впливають на терміни зберігання батареї і збільшують шанси виникнення короткого замикання.

Визначити заводнений акумулятор просто: він не заряджається. При огляді електроліту можна спостерігати наліт, який містить пластівці білого кольору. Причиною даної проблеми є тривала експлуатація пластин в електроліті зниженої щільності. Після розтину батареї на позитивній пластині помітний гідрат свинцю, розташований шарами. Це з'єднання не пропускає електричний струм і виступає в ролі діелектрика. Такий процес зупинити неможливо: з часом батарея виходить з ладу.

EVEX - Сохраним Вашу энергию